Foto zmiany

Losowy album

Zostań współautorem !

Napisz do nas


Nasze Statystyki Odwiedzin
Hasło - sprawdzam
stat4u

Stare mapy

Nienadówka
  Żołnierz Jej Cesarskiej Mości, Stanisław Motyl pewnie nie miałby problemu z odczytaniem tej mapy, ja musiałem troszkę poszperać. W nie określonej bliżej przyszłości, chciałbym zamieścić więcej takich map, dziś jedna, niby z okresu I wojny światowej. Na mapie możemy zobaczyć oznaczone krzyże, kościół, kapliczki, karczmę, folwark, które istniały w tamtym czasie, mapa ma swoje tłumaczenie symboli, ja dodałem inne którymi posługiwali się ówcześni Cesarscy kartografowie. Mamy na niej zaznaczonych kilka nieistniejących krzyży przydrożnych np. zaznaczone jest dwa, przy drodze "simsiówka" dziś jest tylko jeden. Zastanawiają mnie również dwa symbole "wiatraka". Jeden przy folwarku i o tym wiemy. Drugi symbol jest umieszczony na północnych polach Nienadówki Dolnej, na lewo od drogi "simsiówki" Tego wiatraka to chyba raczej nikt nie pamięta, a być musiał, "cesarscy" raczej się nie mylili.

Write a comment

Comments: 0

About | Privacy Policy | Sitemap
Copyright © Bogusław Stępień - 08/05/2013