Foto zmiany

Losowy album

Zostań współautorem !

Napisz do nas


Nasze Statystyki Odwiedzin
Hasło - sprawdzam
stat4u

Lepianka Stanisław

bojowiec Piłsudskiego
 To już drugi materiał, którego bohaterem będzie nasz rodak z Nienadówki Stanisław Lepianka. Wydawało się, że w pierwszym artykule Lepianka - gangster z Nienadówki napisałem już wszystko co można było o tym człowieku napisać. Okazało się jednak, że bardzo mało o nim wiedziałem. Tam nazwałem go "gościem pozytywnie zakręconym", a dziś chcę nazywać "bojowcem Piłsudskiego".
Pewno zastanawiacie się, co się zmieniło, że jak by się mogło wydawać, "zwykłego rzezimieszka", awansowałem na bohatera? Postaram się na to odpowiedzieć, a odpowiedź będzie oparta na kilku dokumentach archiwalnych, ustnych przekazach rodzinnych, artykułach prasowych i wyciągniętych przeze mnie wniosków. To niesamowite szczęście dla mnie, że ta strona znów pomogła komuś odnaleźć, zapomniane rodzinne dzieje i przodków.

Lepianka Stanisław - Bojowiec


About | Privacy Policy | Sitemap
Copyright © Bogusław Stępień - 08/05/2013